Za účelem zdokonalení naší služby jsme pro klienty vytvořili online dotazníky, jež jsme mezi uživatele distribuovali pomocí QR kódů a zkrácených URL odkazů. Tím jsme získali bohatou zpětnou vazbu, kterou lze využít při prohlubování péče o klienty.
Problém, který řeší |
Našim záměrem bylo získat efektivní zpětnou vazbu od uživatelů. Proto jsme se rozhodli vytvořit v nástroji Formuláře Google online univerzální dotazník sloužící k ohodnocení námi poskytovaných služeb. Dotazníky jsme mezi klienty rozšířili prostřednictvím QR kódů a zkrácených URL odkazů. Tím jsme dosáhli uživatelsky přívětivého šíření dotazníků mezi respondenty a zároveň jsme hospodárně využili čas při zpracovávání výsledků ankety, která se automaticky vytváří v Tabulkách Google. |
Přínos - dosažená změna |
Efektivní a přehledné získání zpětné vazby, uživatelsky jednoduché vyplnění dotazníku, který je přístupný všem, automatické zpracování výsledků ankety v Tabulkách Google, snížení časové i materiální zátěže při zjišťování zpětné vazby, menší dopady na životní prostředí, zvýšení funkční a počítačové gramotnosti klientů. |
Novost řešení a jeho výhodnost oproti stávajícím přístupům |
Oproti předchozímu způsobu získávání zpětné vazby není nyní potřeba dotazníky tisknout a osobně distribuovat do rodin. Stačí klientům poskytnout prostor pro vyfocení QR kódu, popř. jim zaslat do SMS, na e-mail, do chatu na sociálních sítích apod. zkrácený URL odkaz. Po vyfocení QR kódu či rozkliknutí odkazu se uživatelům automaticky zobrazí příslušný formulář, který jednoduše vyplní (nemusejí zadávat e-mailovou adresu ani se jiným způsobem do programu přihlašovat). Po odeslání odpovědí se výsledky automaticky zpracují do přehledných tabulek v programech Formuláře Google či Tabulky Google, které lze navíc otevřít a upravit v programu Excel. Není nutné vyplněné dotazníky od klientů osobně sbírat. Vyhodnocení odpovědí respondentů je organizačně i časově mnohem méně náročné. |