Diakonie Most: Komunikace s pěstounskými rodinami

Komunikace s pěstounskými rodinami
Diakonie Most: Komunikace s pěstounskými rodinami

Ve službě doprovázení pěstounských rodin máme také rodiny ze sociálně vyloučených lokalit, kde jsme často naráželi na to, že klienti měnili nejen svá bydliště, ale také telefonní čísla, takže se nám stávalo, že klient se v bytě již nenacházel a ani telefonní kontakt nebyl aktuální a bylo náročné se s rodinou zkontaktovat.  

Problém, který řeší

Flexibilní komunikace s pěstounskou rodinou, možnost pružně reagovat na potřeby rodiny. 

Přínos - dosažená změna

Založili jsme pracovní stránku na Facebook, kam dáváme aktuální informace ze služby. V době covidu se nám nejvíce navýšil počet sledujících, když jsme tam dávali např. aktuální opatření vlády. V současné době tam dáváme pěstounům různé akce a také změny, které v pěstounské péči probíhají. Navíc nám klienti mohou psát na messenger, takže i když změní telefonní číslo, tak s námi kontakt neztratí. Postupem času jsme přišli nato, že na sociálních sítích klienti fungují pod stejnými účty.  

Novost řešení a jeho výhodnost oproti stávajícím přístupům

Na začátku spolupráce domlouváme možnosti komunikace s klientem a velmi se nám osvědčil WhatsApp. Každý klíčový pracovník má svůj, který je vázán na telefonní číslo, takže i při odchodu pracovníka klient má stále aktuální kontakt a u negramotných klientů se nám tato komunikace osvědčila ještě víc, protože se často stávalo, že jim přišel dopis z úřadu a než se klient s pracovníkem setkal, tak dopis ztratil. Takže teď má možnost ho rovnou vyfotit a zaslat pracovníkovi, který mu může obratem sdělit, jak je věc závažná, nebo co je potřeba v dané věci konat. 

 

Diakonie v číslech

Najdete nás na 0 místech v ČR
Poskytujeme přes 0 různých služeb
Působíme také v 0 zemích světa
Za rok jsme pomohli více než 0 lidí