Diakonie Most: Občanská poradna - Revize procesu vyhodnocení veřejného závazku služby

Revize procesu vyhodnocení veřejného závazku služby
Diakonie Most: Občanská poradna - Revize procesu vyhodnocení veřejného závazku služby

Tým občanské poradny až dosud prováděl každoroční vyhodnocování veřejného závazku pouze ve vztahu ke čtyřem stanoveným cílům služby: 

  1. Klient je schopen se zorientovat v nepříznivé sociální situaci a tím předejde sociálnímu vyloučení. 
  2. Klient přijímá zodpovědnost za aktivní řešení své situace a prokáže kompetence k jejímu zvládnutí. 
  3. Klient je schopen dořešit nepříznivou sociální situaci vlastními silami. 
  4. Klient je schopen vyřešit problém s dluhy, stabilizovat svoji nepříznivou finanční situaci a předejít sociálnímu vyloučení. 

Každý poradce/klíčový pracovník prováděl ze svého pohledu hodnocení formou kvalitativní analýzy tzv. záznamových archů (vedených v elektronické klientské databázi eQuip) u vybraného vzorku klientů. Jedná se o 30 % z celkového počtu klientských případů za daný kalendářní rok. V dosavadním procesu hodnocení však nebylo zohledněno naplnění osobních cílů klientů, což vnímáme jako zásadní nedostatek. 

Problém, který řeší

Začlenit naplnění osobních cílů klientů občanské poradny do procesu každoročního vyhodnocování veřejného závazku služby 

Přínos - dosažená změna

Přínosem předkládané inovace je vyhodnocování veřejného závazku služby se zapojením klientů do tohoto procesu prostřednictvím Dotazníků spokojenosti s poskytováním služby.  

Novost řešení a jeho výhodnost oproti stávajícím přístupům

Novost řešení spočívá v provázání hodnocení stanovených čtyř cílů služby z pohledu poradců/klíčových pracovníků s hodnocením naplnění osobních cílů klientů, kteří je sami hodnotí formou Dotazníků spokojenosti s poskytováním služby. Formulace otázek v dotazníku v „ich formě“ přivádí klienta k většímu zapojení do procesu zvyšování kvality poskytované služby a zároveň k převzetí zodpovědnosti vůči naplnění jeho osobního cíle. Služba má nově k dispozici dva výstupy vyhodnocování, které může navzájem srovnat – tj. vyhodnocení osobních cílů u vybraných Dotazníků spokojenosti s poskytováním služby a vyhodnocení cílů služby u vzorku 30 % klientských případů v daném kalendářním roce.  

 

Diakonie v číslech

Najdete nás na 0 místech v ČR
Poskytujeme přes 0 různých služeb
Působíme také v 0 zemích světa
Za rok jsme pomohli více než 0 lidí