ZŠS a PŠ Diakonie v Merklíně: Den kdy učí děti

 

 

Den kdy učí děti
ZŠS a PŠ Diakonie v Merklíně: Den kdy učí děti

28.BŘEZNA - DEN UČITELŮ; DEN, KDY U NÁS UČÍ DĚTI

Problém, který řeší

28. března, v den výročí narození Jana Amose Komenského, se slaví den učitelů. V naší třídě to znamená, že tento den učí děti. Samozřejmě tomu předchází příprava. V minulých letech jsem prosila o součinnost rodiče, aby s dětmi připravili krátký program (vycházející ze zájmů dětí), kterým by děti mohly obohatit své spolužáky (i učitele a asistenty ve třídě). Letos jsem „výuku“ naplánovala dopředu přímo s žáky, s každým něco, co chtěl učit nebo to vycházelo z jeho zájmů.

Přínos - dosažená změna

Po úvodní motivaci, kdy se žáci těšili, že to budou oni, kdo bude učit, probíhal proces přípravy na samotnou výuku spolužáků (sdílení svých zájmů spolužákům). Děti si vyhledávaly informace, připravovaly text, obrázky, nápisy, … vymýšlely, co je vlastně baví a zajímá a co by chtěly ve škole dělat. Pracovaly samostatně, s lehkou dopomocí učitele a asistentů (rada, spolupráce při používání PC, promýšlení,…) K práci nemusel děti nikdo nutit, samy chtěly vše pro ostatní připravit a těšily se na realizaci.Samotné učení ostatních si užívaly.
Co by mohl chtít učitel více?
- zapojení žáků do procesu učení, kdy aktivně něco vytváří pro druhé
- probuzení vnitřní motivace k činnosti (vycházející z vlastních zájmů)
- vyzkoušení si jiné role
- proces od vymyšlení tématu, přes přípravu pomůcek a učebního materiálu, až k samotné realizaci a představení tématu spolužákům - přijetí zodpovědnosti k zadanému úkolu

- rozvoj samostatnosti, nápaditosti a kreativity

Novost řešení a jeho výhodnost oproti stávajícím přístupům

Po úvodní motivaci, kdy se žáci těšili, že to budou oni, kdo bude učit, probíhal proces přípravy na samotnou výuku spolužáků (sdílení svých zájmů spolužákům). Děti si vyhledávaly informace, připravovaly text, obrázky, nápisy, … vymýšlely, co je vlastně baví a zajímá a co by chtěly ve škole dělat. Pracovaly samostatně, s lehkou dopomocí učitele a asistentů (rada, spolupráce při používání PC, promýšlení,…) K práci nemusel děti nikdo nutit, samy chtěly vše pro ostatní připravit a těšily se na realizaci. Samotné učení ostatních si užívaly. Co by mohl chtít učitel více?

 

Pepa

Pepa se ujal ranního přivítání a přidal opakování písmenek. Postupně odkrývá písmenko a ostatní hádají, o jaké písmenko se jedná. Zvládli jsme to, i když byla některá písmenka vzhůru nohama.

 

 

Diakonie v číslech

Najdete nás na 0 místech v ČR
Poskytujeme přes 0 různých služeb
Působíme také v 0 zemích světa
Za rok jsme pomohli více než 0 lidí