3D tiskárny ve školní výuce poskytují žákům praktický přístup k technologii. Tato metoda podporuje kreativitu, inovativnost a prostor pro experimentování. Zlepšuje vizualizaci a chápání abstraktních konceptů, podporuje praktické dovednosti a připravuje žáky na moderní technologickou realitu.
Problém, který řeší |
3D tisk působí velmi atraktivně. S digitálními technologiemi se potkáváme dnes a denně a to v každém věku. Chceme aby učitelé i žáci našli cestu jak využívat 3D tiskárnu. |
Přínos - dosažená změna |
3D tiskárny se začínají čím dál více využívat. Existuje mnoho aplikací, kde je možné jednoduché 3D modely navrhnout a vytisknout. Zněna nastala ve větší motivovanosti žáků k výuce, k plnění úkolů. Větší soustředěnost při pozorování práce tiskárny a využití vytisknutého výrobku k výuce. |
Novost řešení a jeho výhodnost oproti stávajícím přístupům |
Pořídili jsme 3D tiskárny a materiály k tisku. Tiskárnu využívají učitelé k výuce i výrobě pomůcek. Můžete si vytisknout různé pomůcky do výuky (geometrické tvary, anatomické modely. Děti si mohou vytisknout různé hračky, autíčka, postavičky atd.) Nápadům se meze nekladou. V oblasti umění a učení se 3D tisk taky neztratí. Výhodou a přínosem je, že digitální technologii lze zapojovat během celého dne i výuky a může se prolínat všemi vzdělávacími oblastmi. Učitelé si vzájemně sdělují své nápady a předávají si zkušenosti a možnosti využití 3D tiskáren. Celkově lze říci, že 3D tiskárny ve výuce přináší vylepšení, která zvyšují efektivitu výuky, podporují kreativitu žáků a hlavně učitelů a připravují je na technologicky orientovanou budoucnost. |